Phone: - Email:

Gruppetrening

training

Man kan kombinere de fleste av våre timer. Så husk at man bør være oppvarmet før man blir med på en gruppetime som starter direkte etter en annen!

Våre timer er delt inn i:
————————————————————————————————
KROPP OG SJELLETTMIDDELSMIDDELS+UTFORDRENDE
————————————————————————————————

YOGA 60 (Kropp og sjel)
Alle kan ha glede av yoga, du trenger ikke være spesielt myk eller sprek for å delta.
Dette er en rolig og behagelig yogatime med positiv effekt på bevegelighet, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Vi avslutter timen med avspenning.
Varighet 60 min.
Ta gjerne med en varm jakke, genser og sokker til å ha på avspenningen.

 

MEDISINSK YOGA 60 (Kropp og sjel)
Yoga medisinsk er en time hvor vi har rolige fysiske øvelser, spesielt godt for nakke, skuldre og rygg. Vi er for det meste i sittende og liggende posisjoner.
Du kan delta selv om du har en skade eller er på annen måte redusert. Øvelsene kan tilpasses ved å sitte på kasse eller på en stol.
Vi anbefaler å ha på varmt og behagelig tøy gjennom hele timen.
Varighet 60 min.

 

FLYT & BALANSE 45 (Kropp og sjel)
En deilig time med enkle, flytende bevegelser til musikk. Her kan du slippe en travel hverdag og fokusere på kroppen som en helhet. Vi har forskjellige bevegelser for hver sang med fokus på balanse, stabilisering og bevegelighet. Timen avsluttes med avspenning.
Passer for alle. Varighet 45 min.
Ta gjerne med en varm jakke, genser og sokker til å ha på avspenningen.

(Kropp og sjel timene passer godt for deg som føler for å myke opp en støl og stiv kropp, eller for å roe ned etter en travel hverdag)

 

PULS 30 (Lett)
En morsom og enkel kondisjonstime. Her har du har mulighet for å komme godt opp i puls med enkle trinn og bevegelser til fengende musikk.
Vi har oppvarming, en pulstopp, nedtrapping og uttøyning.
Varighet 30 min.

 

SENIOR 45 (lett)
Dette er en time for deg som er godt voksen og ønsker en litt sprekere hverdag. Alle kan delta selv om man ikke har treningserfaring fra før. Her trener vi hele kroppen i form av kondisjon, bevegelighet og styrke.
Varighet 45 min

 

SIRKELROM 45 / SIRKEL I APPARAT 30 (Lett)
Enkel styrketrening både for nybegynnere og for deg som søker litt utfordringer. Klassen er lagt opp med forskjellige stasjoner ut fra de ulike muskelgruppene. Det er lette og trygge øvelser i apparater. Varighet 30 og 45 min.

 

STYRKE 60 (Middels)
En styrketreningstime som passer for alle, også for de som ikke har prøvd styrke i sal før.
Vi jobber med store muskelgrupper i moderat tempo etter musikk. Utstyr kan være manualer, strikker eller vaktstang. Ingen trinn eller koreografi.
Varighet 40 min

 

MRL 45 (Middels)
Mage/rompe/lår. Her bør man varme litt opp på egen hånd hvis man starter rett på timen.
Dette er styrketrening som har spesielt fokus på å styrke mage, rumpe og lår og passer for alle. Timen kan kjøres med egen kroppsvekt eller med utstyr som hantler, kasse, kettlebell og gummiband.
Varighet 45 min

 

KICKBOX 60 (Middels)
En artig kondisjons og styrketime. Vi bruker boksehansker og spark/slagesekker. En time som passer for alle. Enkle øvelser. Varighet 60 min.

 

STYRKE 40 (Middels+)
Effektiv styrketrening med fokus på store muskelgrupper og gode basisøvelser for hele kroppen. Vi jobber med vaktstang og egen kroppsvekt etter musikk. Ingen trinn eller koreografi.
Varighet 40 min

 

PULS 30 (Middels+)
Enkel og tøff kondisjonstrening. Du vil komme godt opp i puls med hopp, ekle trinn og energisk musikk. Vi har oppvarming, to pulstopper, nedtrapping og litt uttøyning.
Varighet 30 min

 

TRX slyngetrening (lett, middels og middels+)
Oppfunnet av U.S. Navy Seals og utviklet av Fitness Anywhere. TRX Suspension Training er en revolusjonerende treningsmetode der du trener med din egen kroppstyngde.
Hundretalls med ulike øvelser som bygger opp eksplosivitet, styrke, fleksibilitet, balanse, rørlighet og som forebygger skader, alt etter den intensiviteten du selv velger.

 

SPINNING (lett, middels, middels+ og utfordrende)
Innomhussykling klasse basert på utomhus sykling. Du sykler til inspirerende musikk i varierende terreng. Du tilpasser motstanden etter din egen evne. Effektiv kondisjonstrening, høy forbrenning og styrkende for bein, hofte og rumpe. Spinn 45 intervall – 45min, spinn 60 – 60min, spinn 75 – 75min, spinn 90 – 90 min og Spinnmaraton – 3 timer.
Du bestemmer intensiteten i din egen sykling utifra dit eget nivå.

 

CROSSBOX (Utfordrende)
En hard time med fokus på både styrke og kondisjon. Vi jobber mye med kettlebells og egenvekt. Dette er en time med høyt tempo, samtidig som det er lagt opp til at man kan bestemme litt selv hvor hardt du vil trene. Et eksempel på en time kan være en AMRAP 30 min. Dette betyr; as many reps/rounds as possible på 30 minutter. Her velger man selv hvordan man disponerer kreftene gjennom disse 30 min. Timen er morsom, variert og veldig effektiv.
Varighet 45 og 60 min.

 

HVORFOR TRENING MED TRX?
TRX trening benyttes til alt i fra rehabilitering etter skade til prestasjonsfremmende trening for toppidrettsutøvere, og kan tilpasses alle uansett alder og nivå. Dermed kan man også trene sammen som en gruppe, uansett hvilken treningserfaring man har, da man enkelt kan justere belastning og vanskelighetsgrad.
Ved trening i TRX effektiviserer du treningen, og gjennom raskt å skifte fra en øvelse til neste sørger du for høy forbrenning sammen med styrke- og kondisjonsutbytte. Trening i slynger gjør at støttemuskulatur må jobbe for å være med å bestemme retningen på bevegelsene og kjernemuskulaturen arbeider med å støtte opp ryggsøylen. Dette er i stor kontrast til trening i faste apparater, der bevegelsesbanen er bestemt og det kun er hoved muskulaturen som må jobbe.
I hverdagen er vi avhengig av at samspillet mellom musklene fungerer. Om vi skal løfte noe fra gulvet, bære handleposene hjem fra butikken eller sykle en tur, så er vi avhengig av at hele kroppen jobber sammen. Overførbarheten fra trening i TRX vil her være stor, og treningsformen er derfor også skadeforebyggende. Varighet 30 min.

 

VIRTUAL SPORTS

Virtual Sports har brukt den beste kompetansen innen fitness, helse og teknologi slik at vi kan gi dere pulsbaserte treningsøkter med variasjon, spenning og motivasjon.

Virtual Sports Pro er bygget på det unike pulsmåling systemet Virtual Sports Basic. Virtual Sports Pro gir deg den beste innendørs sykkel opplevelsen.
En unik opplevelse for deltakeren
Virtual Sports Pro vil forandre dine spinningtimer for alltid! Hvorfor? Animerte pulsprofiler og video gir deg perfekt oversikt og gjør spinningtimene til en ren nytelse.
Pulsprofilene gjør at du vet hvor mye som er gjort, og hvor mye arbeid som gjenstår. Samtidig viser systemet din live hjertefrekvens på storskjerm og vil gi deg tilbakemelding på om du er innenfor den anbefalte treningssonen av timen du deltar på.
Kjør ritt med proffene
Virtual Sport konsepter kombinerer video og pulsprofiler fra virkelige sykkelløp over hele verden. Få den virtuelle Tour de France følelsen nå!

 

UTETRENING

Ca 250 kvm stort uteområde i bakgården.
Dette er en stor lekeplass for voksne. «Lekeplassen» kan brukes hele året og vi kjører gruppetimer der ute. Cross-fit inspirert. Vi kaller det crossbox

 

Funksjonell trening. Vi bruker klatrestativ, slynger, kettlebells, bags, ropes, slegger, dekk, trapper, klatrevegg, balansestang, sandkasse, stenger, m.m.
En utrolig morsom time ute, hvor man ikke er helt sikker på hva som møter en!!
Ønsker du størst mulig treningseffekt på kortest mulig tid, er funksjonell trening en god løsning. Vi tilstreber å benytte hele kroppen. Funksjonell trening er en helhetlig kroppstrening som skal være bruk av øvelser og bevegelser som man også har nytte av i hverdagen.
Mange definerer funksjonell trening som trening hvor man styrker og trener opp de muskelgruppene man bruker til daglig, i motsetning til kun å trene opp enkelte store muskelgrupper.

Style Switcher



Select background pattern
Boxed or Stretched style


The Styling Options in this Preview show only a minimum of the tons of Customization Options available in Backend of FITNESS.