Phone: - Email:

Gruppetrening

Man kan kombinere de fleste av våre timer. Så husk at man bør være oppvarmet før man blir med på en gruppetime som starter direkte etter en annen!

Våre timer er delt inn i:
————————————————————————————————
KROPP OG SJELLETTMIDDELSMIDDELS+UTFORDRENDE
————————————————————————————————

YOGA 60 (kropp og sjel)
Alle kan ha glede av yoga, du trenger ikke være spesielt myk eller sprek for å delta.
Dette er en rolig og behagelig yogatime med positiv effekt på bevegelighet, pust, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Vi avslutter timen med avspenning.
Varighet 60 min.
Ta gjerne med en varm jakke, genser og sokker til å ha på avspenningen.

 

MEDISINSK YOGA 60 (kropp og sjel)
Yoga medisinsk er en time hvor vi har rolige fysiske øvelser, spesielt godt for nakke, skuldre og rygg. Vi er for det meste i sittende og liggende posisjoner.
Du kan delta selv om du har en skade eller er på annen måte redusert. Øvelsene kan tilpasses ved å sitte på kasse eller på en stol.
Vi anbefaler å ha på varmt og behagelig tøy gjennom hele timen.
Varighet 60 min.

 

Yoga Power 30 (kropp og sjel)
En yogatime med fokus på statisk styrke, stabilisering, core og balanse.
Denne timen er et godt supplement for å prestere bedre i annen trening.
Varighet 30 min

(Kropp og sjel timene passer godt for deg som føler for å myke opp en støl og stiv kropp, eller for å roe ned etter en travel hverdag)

 

SENIOR 45 (lett)
Dette er en time for deg som er godt voksen og ønsker en litt sprekere hverdag. Alle kan delta selv om man ikke har treningserfaring fra før. Her trener vi hele kroppen i form av kondisjon, bevegelighet og styrke.
Varighet 45 min

 

SIRKELROM 45 / SIRKEL I APPARAT 30 (lett)
Enkel styrketrening både for nybegynnere og for deg som søker litt utfordringer. Klassen er lagt opp med forskjellige stasjoner ut fra de ulike muskelgruppene. Det er lette og trygge øvelser i apparater. Varighet 30 og 45 min.

 

Løp/ro intervall 30 (middels)
En effektiv halvtime med kondisjon i intervaller hvor vi veksler mellom tredemøller og romaskiner.
Du velger selv hastighet på tredemølle og motstand på romaskinen.
Varighet 30 min

 

Løp 30 (middels)
En kondisjonstime på tredemøller med kortintervaller på f.eks 20 sek løpe/10 sek hvile og 40 sek løpe/20 sek hvile. Halvtimen er med opptrapping og nedtrapping.
Du velger hurtighet på tredemøllen etter eget ønske.
Varighet 30 min

 

Pump 30 (middels)
En styrketime med vektstang. Vi jobber med store muskelgrupper i moderat tempo. Ingen trinn eller koreografi.
Varighet 30 min

 

Styrke med Puls 45 (middels +)
En time med fokus på både styrke og kondisjon. Vi jobber i stasjoner med div utstyr som f.eks. stepkasse, vekter, kettlebells, romaskin og egen kroppsvekt. Du kan selv justere treningen etter ditt eget nivå. Ingen koreografi.
Varighet 45 min

 

Sirkel i sal 60 (middels)
Sirkeltrening med stasjoner. Her veksler vi mellom kondisjon og styrke i intervaller på ca 45 sek jobbe og 15 – 20 sek hvile. Du kan fint justere tyngde og intensitet etter eget ønske under hele treningen. Ingen koriografi
Varighet 60 min

 

STYRKE 60 (middels)
En styrketreningstime som passer for alle, også for de som ikke har prøvd styrke i sal før.
Vi jobber med store muskelgrupper i moderat tempo etter musikk. Utstyr kan være manualer, strikker eller vaktstang. Ingen trinn eller koreografi.
Varighet 40 min

 

MRL 45 (middels)
Mage/rompe/lår. Her bør man varme litt opp på egen hånd hvis man starter rett på timen.
Dette er styrketrening som har spesielt fokus på å styrke mage, rumpe og lår og passer for alle. Timen kan kjøres med egen kroppsvekt eller med utstyr som hantler, kasse, kettlebell og gummiband.
Varighet 45 min

 

KICKBOX 60 (middels)
En artig kondisjons og styrketime. Vi bruker boksehansker og spark/slagesekker. En time som passer for alle. Enkle øvelser. Varighet 45 min.

 

TRX slyngetrening (lett, middels og middels+)
Oppfunnet av U.S. Navy Seals og utviklet av Fitness Anywhere. TRX Suspension Training er en revolusjonerende treningsmetode der du trener med din egen kroppstyngde.
Hundretalls med ulike øvelser som bygger opp eksplosivitet, styrke, fleksibilitet, balanse, rørlighet og som forebygger skader, alt etter den intensiviteten du selv velger.

 

SPINNING (lett, middels, middels+ og utfordrende)
Innomhussykling klasse basert på utomhus sykling. Du sykler til inspirerende musikk i varierende terreng. Du tilpasser motstanden etter din egen evne. Effektiv kondisjonstrening, høy forbrenning og styrkende for bein, hofte og rumpe. Spinn 45 intervall – 45min, spinn 60 – 60min, spinn 75 – 75min, spinn 90 – 90 min og Spinnmaraton – 3 timer.
Du bestemmer intensiteten i din egen sykling utifra dit eget nivå.

 

CROSSBOX (utfordrende)
En hard time med fokus på både styrke og kondisjon. Vi jobber mye med kettlebells og egenvekt. Dette er en time med høyt tempo, samtidig som det er lagt opp til at man kan bestemme litt selv hvor hardt du vil trene. Et eksempel på en time kan være en AMRAP 30 min. Dette betyr; as many reps/rounds as possible på 30 minutter. Her velger man selv hvordan man disponerer kreftene gjennom disse 30 min. Timen er morsom, variert og veldig effektiv.
Varighet 45 og 60 min.

 

KICKBOX SPARRING 45 (utfordrende)
En tøffere kickbox-teknikktime med slag og spark. Jobber to sammen med lett sparring mot hverandre med hansker. Mulighet for å ha med ekstra utstyr selv, om ønskelig.
Varighet 45 min.

 

HVORFOR TRENING MED TRX?
TRX trening benyttes til alt i fra rehabilitering etter skade til prestasjonsfremmende trening for toppidrettsutøvere, og kan tilpasses alle uansett alder og nivå. Dermed kan man også trene sammen som en gruppe, uansett hvilken treningserfaring man har, da man enkelt kan justere belastning og vanskelighetsgrad.
Ved trening i TRX effektiviserer du treningen, og gjennom raskt å skifte fra en øvelse til neste sørger du for høy forbrenning sammen med styrke- og kondisjonsutbytte. Trening i slynger gjør at støttemuskulatur må jobbe for å være med å bestemme retningen på bevegelsene og kjernemuskulaturen arbeider med å støtte opp ryggsøylen. Dette er i stor kontrast til trening i faste apparater, der bevegelsesbanen er bestemt og det kun er hoved muskulaturen som må jobbe.
I hverdagen er vi avhengig av at samspillet mellom musklene fungerer. Om vi skal løfte noe fra gulvet, bære handleposene hjem fra butikken eller sykle en tur, så er vi avhengig av at hele kroppen jobber sammen. Overførbarheten fra trening i TRX vil her være stor, og treningsformen er derfor også skadeforebyggende. Varighet 30 min.

 

VIRTUAL SPORTS

Virtual Sports har brukt den beste kompetansen innen fitness, helse og teknologi slik at vi kan gi dere pulsbaserte treningsøkter med variasjon, spenning og motivasjon.

Virtual Sports Pro er bygget på det unike pulsmåling systemet Virtual Sports Basic. Virtual Sports Pro gir deg den beste innendørs sykkel opplevelsen.
En unik opplevelse for deltakeren
Virtual Sports Pro vil forandre dine spinningtimer for alltid! Hvorfor? Animerte pulsprofiler og video gir deg perfekt oversikt og gjør spinningtimene til en ren nytelse.
Pulsprofilene gjør at du vet hvor mye som er gjort, og hvor mye arbeid som gjenstår. Samtidig viser systemet din live hjertefrekvens på storskjerm og vil gi deg tilbakemelding på om du er innenfor den anbefalte treningssonen av timen du deltar på.
Kjør ritt med proffene
Virtual Sport konsepter kombinerer video og pulsprofiler fra virkelige sykkelløp over hele verden. Få den virtuelle Tour de France følelsen nå!

 

UTETRENING

Ca 250 kvm stort uteområde i bakgården.
Dette er en stor lekeplass for voksne. «Lekeplassen» kan brukes hele året og vi kjører gruppetimer der ute. Cross-fit inspirert. Vi kaller det crossbox

 

Funksjonell trening. Vi bruker klatrestativ, slynger, kettlebells, bags, ropes, slegger, dekk, trapper, klatrevegg, balansestang, sandkasse, stenger, m.m.
En utrolig morsom time ute, hvor man ikke er helt sikker på hva som møter en!!
Ønsker du størst mulig treningseffekt på kortest mulig tid, er funksjonell trening en god løsning. Vi tilstreber å benytte hele kroppen. Funksjonell trening er en helhetlig kroppstrening som skal være bruk av øvelser og bevegelser som man også har nytte av i hverdagen.
Mange definerer funksjonell trening som trening hvor man styrker og trener opp de muskelgruppene man bruker til daglig, i motsetning til kun å trene opp enkelte store muskelgrupper.

Style Switcher



Select background pattern
Boxed or Stretched style


The Styling Options in this Preview show only a minimum of the tons of Customization Options available in Backend of FITNESS.