Phone: - Email:

Gruppetrening

Man kan kombinere de fleste av våre timer. Så husk at man bør være oppvarmet før man blir med på en gruppetime som starter direkte etter en annen!

START STYRKE
En helt ny time på timeplanen. Her ligger fokuset på styrketrening i et rolig tempo med bruk av strikk, hantler og egenvekt. Det vil også bli noen pulstopper i løpet av timen til fengende musikk med HELT enkle trinn. Denne timen passer for alle og stiller ingen krav. Er du ny innen styrke eller ønsker en rolig time hvor fokuset er teknikk, bruk av kroppen og god stemning, så er du hjertelig velkommen! Varighet 60 min.

PULS
Høy intensiv intervall økt. Enkle øvelser hvor vi får opp pulsen. Øker forbrenningen og gjør deg hurtigere. Bra musikk. Varighet 30 min.

STRETCH
Her tøyer og strekker vi i 25 minutter. Her må du varme opp først. Så ta gjerne denne timen i sammenheng med treningen din. Stretching gjør treningen din enda bedre, enten du trener mye styrke eller utholdenhet!

TABATA (går ikke nå)
Er en høyintensiv styrke og kondisjonsøkt, med enkle øvelser og høy intensivitet. 20 sekunders intensiv trening etterfulgt av 10 sekunders pause (a 7 runder/stasjoner). Timen er tøff, men man velger selv hvor tøft det kan bli, ettersom man velger intensiviteten selv. Varighet 45 min.

PUMP
Styrketime med stang. Klassisk styrkeøvelser etter bra musikk. God veiledning av instruktør på teknikk. Varighet 30 min.

STEP (går ikke nå)
En artig kondisjonstime hvor vi jobber på step kasser etter fengende musikk. Enkle trinn kombinasjoner. Flott i kombinasjon med PUMP. Varighet 30 min.

SIRKELROM/SIRKEL I SAL
Enkel og tøff styrketrening både for nybegynnere og for deg som søker utfordringer. Klassen er lagt opp med forskjellige stasjoner ut fra de ulike muskelgruppene. Varighet Varighet 30, 45 og 60 min.

CROSS-TRENING (ute og inne)
Funksjonell utetrening. Vi bruker klatrestativ, slynger, kettlebells, bags, ropes, slegger, dekk, trapper, klatrevegg, balansestang, sandkasse, stenger, m.m.
En utrolig morsom time ute, hvor man ikke er helt sikker på hva som møter en!!

Ønsker du størst mulig treningseffekt på kortest mulig tid, er funksjonell trening en god løsning. Vi tilstreber å benytte hele kroppen. Funksjonell trening er en helhetlig kroppstrening som skal være bruk av øvelser og bevegelser som man også har nytte av i hverdagen.
Mange definerer funksjonell trening som trening hvor man styrker og trener opp de muskelgruppene man bruker til daglig, i motsetning til kun å trene opp enkelte store muskelgrupper. Varighet 60, 45 og 30 min.

TRX (slyngetrening)
Oppfunnet av U.S. Navy Seals og utviklet av Fitness Anywhere. TRX Suspension Training er en revolusjonerende treningsmetode der du trener med din egen kroppstyngde.
Hundretalls med ulike øvelser som bygger opp eksplosivitet, styrke, fleksibilitet, balanse, rørlighet og som forebygger skader, alt etter den intensiviteten du selv velger.

HVORFOR TRENING MED TRX?
TRX trening benyttes til alt i fra rehabilitering etter skade til prestasjonsfremmende trening for toppidrettsutøvere, og kan tilpasses alle uansett alder og nivå. Dermed kan man også trene sammen som en gruppe, uansett hvilken treningserfaring man har, da man enkelt kan justere belastning og vanskelighetsgrad.
Ved trening i TRX effektiviserer du treningen, og gjennom raskt å skifte fra en øvelse til neste sørger du for høy forbrenning sammen med styrke- og kondisjonsutbytte. Trening i slynger gjør at støttemuskulatur må jobbe for å være med å bestemme retningen på bevegelsene og kjernemuskulaturen arbeider med å støtte opp ryggsøylen. Dette er i stor kontrast til trening i faste apparater, der bevegelsesbanen er bestemt og det kun er hoved muskulaturen som må jobbe.
I hverdagen er vi avhengig av at samspillet mellom musklene fungerer. Om vi skal løfte noe fra gulvet, bære handleposene hjem fra butikken eller sykle en tur, så er vi avhengig av at hele kroppen jobber sammen. Overførbarheten fra trening i TRX vil her være stor, og treningsformen er derfor også skadeforebyggende. Varighet 30 min.

YOGA
Dette er en time for deg som ønsker en fysisk yogatime der du får trent styrke, bevegelighet og til dels kondisjon. Timen vil inneholde dynamiske bevegelsessekvenser der bevegelsene koordineres med pusten. Dette danner et godt utgangspunkt for å være bevisst tilstede i seg selv her og nå og dermed oppleve en større forståelse av seg selv og sitt potensial. Timen avsluttes med en energigivende avspenning. Anbefales å kombinere med styrketrening. Alle kan delta. Varighet 60 min.

KETTLEBELLS (går ikke nå)
Kettlebells er opprinnelig en russisk idrett, som nå har fått sin rennesanse i vesten. Selve vekten ser ut som en kanonkule med et håndtak på. Selve treningen vil nok mange si er ”back to basics”, da man gjør mange og varierte styrkeøvelser med vekten.
Kettelbells og funksjonell trening har fått sin rennesanse og blitt svært populært den siste tiden. Stadig flere velger denne treningsformen på grunn av de kjappe og gode resultatene, samt den forebyggende effekten.
De forskjellige øvelsene gjør at man trener større muskegrupper samtidig, og dette fører til at man blir raskere sterk, smidig og dermed også forebygger skader.
Det er viktig å starte rolig, og lære seg gode teknikker før man begynner å trene med større vekter.
Treningen passer for alle fra 16 og oppover. Varighet 45 min.

SPINNING
Innomhussykling klasse basert på utomhus sykling. Du sykler til inspirerende musikk i varierende terreng. Du tilpasser motstanden etter din egen evne. Effektiv kondisjonstrening, høy forbrenning og styrkende for bein, hofte og rumpe. Spinn45 easy – 45 min, spinn45 intervall – 45min, spinn60 – 60min, spinn75 – 75min, spinn 90 – 90min og Spinnmaraton – 3 timer.
Du bestemmer intensiteten i din egen sykling utifra dit eget nivå.

HØYPULS (går ikke nå)
Enkel og morsom kondisjon- og utholdende styrketime, med svært enkel koreografi. Du får utfordret hele kroppen på denne timen hvor vi i all hovedsak jobber med egen kroppsvekt. Timen tilpasses alle nivåer.
Med enkle trinn/øvelser og energisk musikk får du en time der treningseffekt og treningsglede står i sentrum! Varighet 60 min.

STYRKE I SAL og MRL
Styrke i sal og mage/rompe/lår går ut på det samme. Her bør man varme opp på egen hånd hvis man starter rett på timen. Styrketrening på gulvet og på kasse med bl.a. hantler og gummiband. Passer for alle. Varighet 55 min.

KICKBOX
En artig kondisjons og styrketime. Vi bruker boksehansker og spark/slagesekker. En time som passer for alle. Enkle øvelser. Varighet 60-90 min.

FREDAGS MIX
Denne timen vil stort sett gå ut på stasjonstrening. Alt fra styrke til kondisjon. Vi bruker gruppetreningssalen. Innholdet vil kunne variere fra gang til gang. Timen passer for alle. 60 minutter.

VIRTUAL SPORTS
Virtual Sports har brukt den beste kompetansen innen fitness, helse og teknologi slik at vi kan gi dere pulsbaserte treningsøkter med variasjon, spenning og motivasjon.

Virtual Sports Pro er bygget på det unike pulsmåling systemet Virtual Sports Basic. Virtual Sports Pro gir deg den beste innendørs sykkel opplevelsen.
En unik opplevelse for deltakeren
Virtual Sports Pro vil forandre dine spinningtimer for alltid! Hvorfor? Animerte pulsprofiler og video gir deg perfekt oversikt og gjør spinningtimene til en ren nytelse.
Pulsprofilene gjør at du vet hvor mye som er gjort, og hvor mye arbeid som gjenstår. Samtidig viser systemet din live hjertefrekvens på storskjerm og vil gi deg tilbakemelding på om du er innenfor den anbefalte treningssonen av timen du deltar på.
Kjør ritt med proffene
Virtual Sport konsepter kombinerer video og pulsprofiler fra virkelige sykkelløp over hele verden. Få den virtuelle Tour de France følelsen nå!

UTETRENING
Ca 250 kvm stort uteområde i bakgården.
Dette er en stor lekeplass for voksne. «Lekeplassen» kan brukes hele året og vi kjører gruppetimer der ute. Cross-fit inspirert. Vi kaller det crossbox

EASY MIX (går ikke nå)
En artig time med veldig enkle trinn/bevegelser. Du bruker kun din egen kropp og trener hele kroppen til morsom musikk. Passer for absolutt alle. Varighet 60 min.

GROUP COACHING PROGRAM (går ikke akkurat nå)
Våre coaching program går ut på følgende (6 ukers varighet):

Kr 1500,- (tilbud)
Kr 3250,- (for ikke medlemmer)

Man setter seg ned med en coach/personlig trener for å sjekke helsetilstanden, gamle skader, din treningshistorie sammen med dine spesifikke mål.
Man velger så sammen med instruktøren hvilket kurs man bør starte på:

Go Fit
For deg som ønsker å komme i gang med treningen, og for deg som har noe treningserfaring fra før av. I denne timen vektlegges utføring av korrekt teknikk, opparbeide god kroppsholdning, samt utvikle stamina og grunnstyrke.

Go Hard
En føff treningstime for deg som ønsker en spenstig & svett utfordring, enten du er nybegynner eller erfaren. Vi kjører morsomme baseøvelser, gjerne med en vri!

Style Switcher



Select background pattern
Boxed or Stretched style


The Styling Options in this Preview show only a minimum of the tons of Customization Options available in Backend of FITNESS.